KUMANDA TABLOLARI

   



   


 

 
 
 >> Mikonet Sistemi
32 Durağa kadar tüm kumanda türlerinin kullanıcı tarafından programlanabilmesi
Akıllı kabin ve kat kartları sayesinde özel konnektörlü kablo ile çabuk ve hatasız tesisat bağlantısı imkanı
LCD gösterge ve tuş takımı ve türkçe menü aracılığıile kolay programlama
Oluşan hataların tarih, zaman ve durum bilgisi ile kaydı yapıldığından geriye dönük arıza tespit imkanı
Mikomon PC yazılımı sayesindev RS 232 soket aracılığıyla yerel bilgisayara veya modem üzerinden uzaktakibir bilgisayara bağlanarak sistemi izleme olanağı
Her durak için ayrı ayrı çağrı butonuprogram tuşları ile devreye alınması veya iptal edilmesi imkanı
Tarih ve zamana bağlı olarak farklı çalışma biçimlerinin ayarlanabilmesi
Asansörün bir önceki durak arasında yavaşlamaya başlamasını gerektiren 1.60 m/sn üzerindeki hızlarda çalışabilme özelliği
Kuyu dijital olarak öğrenen tüm yavaşlama ve hiza ayarlarının LCD gösterge ve butonlarla yapılmasına olanak tanıyan ve şebeke kesintilerinde konum bilgisini kaybetmeyen enkoderli konum bilgisi sistemi MİKODER seçeneği
Grup kumanda için asansör panolarının arasında skotli basit bağlantı avantajı
Bağımsız çift otomatik kapı kumandası, duraklara göre kapı seçimi ve kontrol imkanı
Acil durumda ( yangın veya deprem ) kurtarma, vatman anahtarı, itfaiyeci anahtarı, servis dışı anahtarı, asgari yük ve diğer tüm fonksiyonların kullanıcı tarafından programlanabilmesi
Hidrolik asansörlere uygulanabilme ve kullanılan hidrolik üniteye göre menüden seçilebilen çalışma biçimi ayar imkanı
Tüm sinyal gerilimlerinin bir sviç modlu ithal güç kaynağı tarafından sağlanması sayesinde kısa devre korumalı sinyal sistemi
EN 81 standartı dahilinde kondaktörlerin emniyet devreleri çıkışından beslenmesi
Tüm emniyet devrelerinin 220 volt AC gerilim ile çalışması
Emniyet devrelerinin geriliminin bir izolasyon trafosu vasıtası ile topraktan polarize edilerek çarpılma riskinin ortadan kaldırılması 
 >> Mikronik FX Sistemi
Tek asansör için 16 durağa kadar çift düğme – çift yönde toplamalı (selektif – kollektif ) (1KS) ya da 24 durağa kadar tek düğme – inişte toplamalı (1KS) kumanda sistemi (simpleks)
Tek asansör için 32 durağa kadar toplamasız (S24), içerden toplamalı (selektif – kollektif ) (2KS) ya da 24 durağa kadar tek düğme – inişte toplamalı (2KSA) grup kumanda sistemi (dubleks)
A ve B asansörlerinin kumanda panolarının arasında bir adet 10’lu yassı kablo aracılığıyla soketli basit bağlantı (2KS ve 2KSA)
İki asansörden biri bakım yada servis dışı konuma geçtiğinde diğer asansör simpleks olarak iç ve dış kumandaya hizmet vermeğe devam edebilmesi (2KS ve 2KSA)
Kapının kullanıcı tarafından ayarlanmış bir sürden daha fazla açık kalması durumunda servis dışı konumuna geçerek grup çalışmadan ayrılma ve kapı tekrar kapandığında kendiliğinden grup kumandaya dahil olabilme
Her ik (A ve B) panonunda diğer panoya bağlanmaya gerek kalmadan tek başına simpleks olarak çalışabilmesi
Çağrı butonu ve kayıt alında lambası için tek kavblonun yeterli olması
Kısa devre korumalı iç ve dış çağrı kaydı lambası çıkışları (400, 300 ve 200 grupları)
Kısa devre korumalı aşırı yük uyarı sinyali çıkışı (01)
Kısa devre korumalı gong tetikleme çıkışı (291)
Kısa devre korumalı otomatik kapı açtırma çıkışı (AUTO)
KX/DIS kartı aracılığıyla kısa devre korumalı, kullanıcı tarafından ayarlanabilen 7 segmentli dijital konum göstergesi çıkışları
Analog konum göstergesi (“Katta”) çıkışları (isteğe bağlı)
Servis dışı sinyali (10A röle kontağı / 02)
Seyahat yönünü gösterir ya da kata geldiğinde gidilecek yönü gösterir biçimde programlanabilir yön oku çıkışları (10A röle ontağı / 031 ve 032)
Gecikmeli sönen kabin lambası çıkışı (5A röle kontağı / 2)
Gecikmeli sönen meşgul lambası çıkışı (5A röle kontağı / 12)
Normal çalışmada ve bakım (revizyon) çalışmasında stop devreleri (120), kat ve kabin kapılarının kapanma ve kilitlenme güvenlik kontakları (130 ve 140) ile altta ve üstte zorunlu yavaşlatıcı şalterler (817 ve 818) ile tam güvenlik
Bakım (revizyon)çalışmasında mikroişlemcinin mekanik kontaklar aracılığıyla hareketi kumanda eden devrtelerden ayrılarak yalnızca bakım personeline elle kumanda edebilme olanağının tanınması
Aşırı yükfonksiyonu (804) ve uyarı sinyali çıkışı (01)
Tamyük fonksiyonu (805)
Asgari yük fonksiyonu (802)
Vatman anahtarı aracılığıyla yalnızca iç kumandadan çalışma olanağı (812)
Servis dışı fonksiyonu (814)
Yangında acil durum kurtarma fonksiyonu ve kullanıcı tarafından ayarlanabilir tahliye durağı (816)
Kullanıcı tarafından ayarlanabilen park durağı
Kullanıcı tarafından ayarlanabilen park durağındaki kapı konumu (açık / kapalı)
Kullanıcı tarafından ayarlanabilen toplam durak sayısı
Trafiği iyileştirmek için kullanıcı tarafından ayarlanabilen zeminin altındaki durak sayısı (yalnız 2KSA ve 1KSA için)
Kullanıcı tarafından ayarlanabilen zamanlama parametreleri:
     Kapı açık kaldığında servis dışına geçme süresi
     Kapı kapandıktan sonra iç kumandaya önceliktanıma sistemi
     Otomatik kapı açtırma ( AUTO ) sinyalinin süresi
     Boşta kalınca parkdurağına gitmeden önce bekleme süresi
     Kapı kapandıktan sonra harekete geçene kadar bekleme süresi
     Otomatik kapılılarda kapının kapanıp kapanmadığını, çarpma kapılarda ise kilit dilinin yerine oturup oturmadığını ( 140 devresinin tamamlandığını ) kontrol etmek için bekleme süresi
Üç başarısız otomatik kapı kapama ya da kapı kilitleme girişiminden sonra çlışmaya ara verip beklem 1 m/s’nin üzerindeki hızlarda kullanabilmek için erken yavaşlatıcı (HM) şalterinin ilave edilmesi ve kullanıcı tarafından programlanabilmesi
HIZKON kartnın 1,60 m/sn’e kadar hızlarda kademesiz hız kontrol cihazlarına uyarlanabilirlik
KX/RÖLE kartı yerine KX/HDR kartının ilavesiyle S24T, 1KS, 1KSA, 1KSL, 2KS ve 2KSA kumanda türlerinin hidrolik asansörler için gerçekleştirilebilmesi
Şebeke kesintisinden etkilenmeyen ve kat ayarını kolaylaştıran Gray kodlu bi-stabil manyetik şalterlerle gerçeklewştirilen konum bilgisi elde etme yöntemi 
 >> Mikronik MX Sistemi
32 Durağa kadar tüm kumanda türlerinin kullanıcı tarafından programlanabilmesi
Akıllı kabin ve kat kartları sayesinde özel konnektörlü kablo ile çabuk ve hatasız tesisat bağlantısı imkanı
LCD gösterge ve tuş takımı ve türkçe menü aracılığıile kolay programlama
Oluşan hataların tarih, zaman ve durum bilgisi ile kaydı yapıldığından geriye dönük arıza tespit imkanı
Mikomon PC yazılımı sayesindev RS 232 soket aracılığıyla yerel bilgisayara veya modem üzerinden uzaktakibir bilgisayara bağlanarak sistemi izleme olanağı
Her durak için ayrı ayrı çağrı butonuprogram tuşları ile devreye alınması veya iptal edilmesi imkanı
Tarih ve zamana bağlı olarak farklı çalışma biçimlerinin ayarlanabilmesi
Asansörün bir önceki durak arasında yavaşlamaya başlamasını gerektiren 1.60 m/sn üzerindeki hızlarda çalışabilme özelliği
Kuyu dijital olarak öğrenen tüm yavaşlama ve hiza ayarlarının LCD gösterge ve butonlarla yapılmasına olanak tanıyan ve şebeke kesintilerinde konum bilgisini kaybetmeyen enkoderli konum bilgisi sistemi MİKODER seçeneği
Grup kumanda için asansör panolarının arasında skotli basit bağlantı avantajı
Bağımsız çift otomatik kapı kumandası, duraklara göre kapı seçimi ve kontrol imkanı
Acil durumda ( yangın veya deprem ) kurtarma, vatman anahtarı, itfaiyeci anahtarı, servis dışı anahtarı, asgari yük ve diğer tüm fonksiyonların kullanıcı tarafından programlanabilmesi
Hidrolik asansörlere uygulanabilme ve kullanılan hidrolik üniteye göre menüden seçilebilen çalışma biçimi ayar imkanı
Tüm sinyal gerilimlerinin bir sviç modlu ithal güç kaynağı tarafından sağlanması sayesinde kısa devre korumalı sinyal sistemi
EN 81 standartı dahilinde kondaktörlerin emniyet devreleri çıkışından beslenmesi
Tüm emniyet devrelerinin 220 volt AC gerilim ile çalışması
Emniyet devrelerinin geriliminin bir izolasyon trafosu vasıtası ile topraktan polarize edilerek çarpılma riskinin ortadan kaldırılması 
 >> Mikronik FX Sistemi
Tek asansör için 16 durağa kadar çift düğme – çift yönde toplamalı (selektif – kollektif ) (1KS) ya da 24 durağa kadar tek düğme – inişte toplamalı (1KS) kumanda sistemi (simpleks)
Tek asansör için 32 durağa kadar toplamasız (S24), içerden toplamalı (selektif – kollektif ) (2KS) ya da 24 durağa kadar tek düğme – inişte toplamalı (2KSA) grup kumanda sistemi (dubleks)
A ve B asansörlerinin kumanda panolarının arasında bir adet 10’lu yassı kablo aracılığıyla soketli basit bağlantı (2KS ve 2KSA)
İki asansörden biri bakım yada servis dışı konuma geçtiğinde diğer asansör simpleks olarak iç ve dış kumandaya hizmet vermeğe devam edebilmesi (2KS ve 2KSA)
Kapının kullanıcı tarafından ayarlanmış bir sürden daha fazla açık kalması durumunda servis dışı konumuna geçerek grup çalışmadan ayrılma ve kapı tekrar kapandığında kendiliğinden grup kumandaya dahil olabilme
Her ik (A ve B) panonunda diğer panoya bağlanmaya gerek kalmadan tek başına simpleks olarak çalışabilmesi
Çağrı butonu ve kayıt alında lambası için tek kavblonun yeterli olması
Kısa devre korumalı iç ve dış çağrı kaydı lambası çıkışları (400, 300 ve 200 grupları)
Kısa devre korumalı aşırı yük uyarı sinyali çıkışı (01)
Kısa devre korumalı gong tetikleme çıkışı (291)
Kısa devre korumalı otomatik kapı açtırma çıkışı (AUTO)
KX/DIS kartı aracılığıyla kısa devre korumalı, kullanıcı tarafından ayarlanabilen 7 segmentli dijital konum göstergesi çıkışları
Analog konum göstergesi (“Katta”) çıkışları (isteğe bağlı)
Servis dışı sinyali (10A röle kontağı / 02)
Seyahat yönünü gösterir ya da kata geldiğinde gidilecek yönü gösterir biçimde programlanabilir yön oku çıkışları (10A röle ontağı / 031 ve 032)
Gecikmeli sönen kabin lambası çıkışı (5A röle kontağı / 2)
Gecikmeli sönen meşgul lambası çıkışı (5A röle kontağı / 12)
Normal çalışmada ve bakım (revizyon) çalışmasında stop devreleri (120), kat ve kabin kapılarının kapanma ve kilitlenme güvenlik kontakları (130 ve 140) ile altta ve üstte zorunlu yavaşlatıcı şalterler (817 ve 818) ile tam güvenlik
Bakım (revizyon)çalışmasında mikroişlemcinin mekanik kontaklar aracılığıyla hareketi kumanda eden devrtelerden ayrılarak yalnızca bakım personeline elle kumanda edebilme olanağının tanınması
Aşırı yükfonksiyonu (804) ve uyarı sinyali çıkışı (01)
Tamyük fonksiyonu (805)
Asgari yük fonksiyonu (802)
Vatman anahtarı aracılığıyla yalnızca iç kumandadan çalışma olanağı (812)
Servis dışı fonksiyonu (814)
Yangında acil durum kurtarma fonksiyonu ve kullanıcı tarafından ayarlanabilir tahliye durağı (816)
Kullanıcı tarafından ayarlanabilen park durağı
Kullanıcı tarafından ayarlanabilen park durağındaki kapı konumu (açık / kapalı)
Kullanıcı tarafından ayarlanabilen toplam durak sayısı
Trafiği iyileştirmek için kullanıcı tarafından ayarlanabilen zeminin altındaki durak sayısı (yalnız 2KSA ve 1KSA için)
Kullanıcı tarafından ayarlanabilen zamanlama parametreleri:
     Kapı açık kaldığında servis dışına geçme süresi
     Kapı kapandıktan sonra iç kumandaya önceliktanıma sistemi
     Otomatik kapı açtırma ( AUTO ) sinyalinin süresi
     Boşta kalınca parkdurağına gitmeden önce bekleme süresi
     Kapı kapandıktan sonra harekete geçene kadar bekleme süresi
     Otomatik kapılılarda kapının kapanıp kapanmadığını, çarpma kapılarda ise kilit dilinin yerine oturup oturmadığını ( 140 devresinin tamamlandığını ) kontrol etmek için bekleme süresi
Üç başarısız otomatik kapı kapama ya da kapı kilitleme girişiminden sonra çlışmaya ara verip beklem 1 m/s’nin üzerindeki hızlarda kullanabilmek için erken yavaşlatıcı (HM) şalterinin ilave edilmesi ve kullanıcı tarafından programlanabilmesi
HIZKON kartnın 1,60 m/sn’e kadar hızlarda kademesiz hız kontrol cihazlarına uyarlanabilirlik
KX/RÖLE kartı yerine KX/HDR kartının ilavesiyle S24T, 1KS, 1KSA, 1KSL, 2KS ve 2KSA kumanda türlerinin hidrolik asansörler için gerçekleştirilebilmesi
Şebeke kesintisinden etkilenmeyen ve kat ayarını kolaylaştıran Gray kodlu bi-stabil manyetik şalterlerle gerçeklewştirilen konum bilgisi elde etme yöntemi 
 >> Yaskawa VVVF Hız Kontrol
Açık çevirim FLUX VEKTÖR kontrolü sayesinde enkoder gereksimi yoktur.
Devreye alınacak veya çalışmakta olan mekanik sorunu olmayan her türlü asansör makine motor grubuna uygulanabilme özelliği
Tek sargılı ve tek hızlı makinelerde uygulanabilme özelliği.
Çift sargılı motorlarda sadece yüksek hız sargısını kullanarak yol verme ve kademesiz hız imkanı
Alçak hız sargısı kullanıldığından revizyon çalışma sırasında enerji ve ısı kayıpları ortadan kalkar.
Anahtarlama kayıplarını en aza indirgeyen, darbe genişliği modülasyonlu ( PWM ) vektör kontrollü frekans inverteri
Hem çift sargılı, hem de tek sargılı motorlara uygulanabilirlik.
Şebeke gerilimi 50 veya 60 Hz. 10 ile 45 anma akımlı invertler için gövde boyutu
Maksimum yarı iletken koruması.
En aza indirgenmiş görüntü: IGBT - Güç modülleri, işitilemeyen darbe frekanslarında çalışır.
Son teknoloji vektör kontrol için kullanılan dijital sinyal işleyici (dsp) sayesinde en aza indirgenmiş anahtarlama kayıpları.
Tamamen dijital: 4 bölgeli kontrol sayesinde yön değiştirici kondaktörlere gereksinimi olmadan motor kontrolü
En son oluşan hataları bellekte saklar.
51 adet dahili ve harici hata mesajı mevcuttur.
Özel toırk kontrol yazılımı sayesinde düşük hızlarda bile motora gerekli olan momenti sağlama özelliği.
Dahili filtreler aracılığıyla EN 55011 veya (isteğe bağlı) EN 55022'e göre radyo frekansı parazitlerini bastırma özelliği
Sıfır hıza kadar elektiriksel frenlemeyle sarsıntısız durur. Mekanik fren, kabini sabit tutmak üzere sonradan kapanır.
Motor kondaktörü, motor akımı elektronik olarak kesildikten sonra açtığı için elektiriksel yıpranmaya maruz kalmaz. 
 >> Microvert VVF Hız Kontrol
Anahtarlama kayıplarını en aza indirgeyen, darbe genişliği modülasyonlu (PWM) vektör kontrollü frekans inverteri
Hem çift sargılı, hem de tek sargılı motorlara uygulanabilir.
Şebeke gerilimi 50 veya 60 Hz. 10 ile 45 anma akımlı inverterler için aynı gövde boyutu.
Maksimum yarı iletken koruması
En aza indirgenmiş gürültü: IGBT - Güç modelleri, işitilemeyen darbe frekanslarında çalışır.
Son teknoloji vektör kontrol için kullanılan dijital sinyal işleyici (DSP) sayasinde en aza indirgenmiş anahtarlama kayıpları.
Tamamen dijital: 4 bölgeli kontrol sayesinde yön değiştirici kontaktörlere gerek yoktur.
HTL veya TTL / RS 42 ara bağlaşımlı dijital takolara bağlanabilir.
Üzerinde 4 buton ve 4 satırlı LCD gösterge ile kolayca ayar yapılarak devreye alınır.
Alternatif olarak RS 232 / RS 485 ara bağışımlı diz üstü bilgisayar ile devreye alınabilir ve seyahat eğrisi izlenebilir. Ayrıntılı durum ve hata mesajları verir.
Son 20 hatayı tarih ve zaman bilgisiyle bellekte saklar.
MICOBUS: Kumanda sistemine doğrudan seri bağlantı.
Dahili filtreler aracılığıyla EN 55011 veya (isteğe bağlı) EN 55022'e göre radyo frekansı parazitlerini bastırma özelliği.
Yavaşlama mesafesini kendiliğinden ayarlama olanağı.
Kata doğrudan yanaşabilme seçeneği (hassas konum bilgisi gösterir).
6 farklı hız seçimi. Potansiyelsiz kontaklı 6 röle çıkışı.
Modem veya PC aracılığıyla program güncelleştirilmesi.
Güvenlik için aşırı hız sapmasını, motor sıcaklığını ( P1,P2 ) takoyu, soğutucu sıcaklığını, muhtemel kısa devreleri ve topraklama bağlantısını sürekli izler ve hataları tespit eder.
Sıfır hıza kadar elektiriksel frenleme ile sarsıntısız durur. Mekanik fren, kabini sabit tutmak üzere sonradan kapanır.
Motor kontaktörü, motor akımı elektronik olarak kesildikten sonra açtığı için elektiriksel yıpranmaya maruz kalmaz.
Komşu kata seyahatlerde, fazladan bir ara hız ya da ikinci bir yavaşlatıcı şaltere gerek kalmadan en uygun hız ve yavaşlama mesafesini otomatik olarak seçer.